تشخیص علت خرابی فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب شور آکوا

تشخیص علت خرابی فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب شور آکوا

فیلتر ممبران یکی از اصلی ترین فیلترهای تصفیه آب است که وظیفه ی حذف املاح و آلاینده های مضر مانند آرسنیک، جیوه، سرب، نیترات و نیتریت را بر عهده دارد.

این فیلتر در مرحله ی چهارم در دستگاه تصفیه آب خانگی شور آکوا قرار دارد و با تکنولوژی اسمز معکوس تا 98 درصد آب را تصفیه می کند.

فیلتر ممبران از چند لایه ی غشای نیمه تراوا تشکیل شده است که آب را به دو بخش تصفیه شده و پساب تقسیم می کند. این غشاء ها آب خالص را از خود عبور می دهند و آب ناخالص را به فاضلاب انتقال می دهند.

به دلیل ساختاری که دارند به کلر و ذرات درشت حساس هستند و وجود آنها در آب به سرعت غشای ممبران را خراب می کنند.

به طور طبیعی زمان تعویض فیلتر ممبران حدود 18 ماه الی 2 سال است و اگر زودتر از این موعد خراب شد به احتمال زیاد مشکلاتی در سیستم وجود دارد. به همین دلیل باید فیلتر ممبران را بررسی کنید و مشکل را بیابید.

برای تشخیص علت خرابی فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب شور آکوا باید موارد زیر را بررسی کنید.

اگر ذرات سیاه بر روی فیلتر ممبران و درون لایه های آن مشاهده کردید به احتمال زیاد فیلترهای کربنی پیش تصفیه را به درستی تعویض نکرده اید و عمل کربن گیری بر روی آنها انجام نشده است. دلیل بعدی می تواند بی کیفیت بودن فیلترهای کربنی باشد.

اگر بر روی فیلتر ممبران ذرات گل و لای و یا شن و ماسه مشاهده کردید به احتمال زیاد فیلتر الیافی را به موقع تعویض نکرده اید و یا فیلتر الیافی که در دستگاه استفاده نموده اید بی کیفیت بوده است.

در بعضی مواقع بر روی لایه های غشایی فیلتر ممبران ذرات بلوری و کریستالی وجود دارد که نشان دهنده ی خرابی فلو فاضلاب و یا گرفتگی مسیر خروجی فاضلاب است.

اگر پساب تولید شده توسط فیلتر ممبران خارج نشود و درون فیلتر بماند باعث تولید ذرات بلوری و گرفتگی منافذ فیلتر می شود.

حال اگر نه گلی و نه ذرات سیاهی در فیلتر وجود داشت اما زودتر از موعد نیاز به تعویض پیدا کرد به احتمال زیاد فیلتر ممبران بی کیفیت بوده است.

تشخیص علت خرابی فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب شور آکوا

تشخیص علت خرابی فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب شور آکوا

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا کمپانی ccra پیشگام در ارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

ccra با تامین قطعات ولوازم یدکی دستگاه تصفیه آب برند و انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت کاملا اصل و اورجینال و با کادری مجرب و کار آزموده در اسرع وقت آماده خدمت رسانی بصورت حضوری درمحل شما مصرف کنندگان محترم , آمادگی خویش را اعلام می دارد.

جهت سفارش و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اینجا را کلیک نمایید.

جهت هرگونه سفارش وخرید با شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس۶۵۵۲۲۹۲۳-۶۵۵۲۲۹۶۳-۰۲۱           

همراه۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰-۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱ 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *